Tuesday, September 29, 2009

::~26~:: Flashback - Sebelum Raya


Sebelum bercerita pasal raya tahun ni, terasa macam nak undur beberapa hari ke belakang menggunakan mesin perentas masa Doremon... :lamagawa:

Jom kite berangkat, doremon semua..... :astig:



Beberapa hari sebelum raya - di UTM.

Berjaya mencuri beberapa hari yang penuh kebiziean untuk survey baju-baju raya kat Jusco Taman U. Nak kate murah sangat, takde laa murah kot. Mahal jugak masa itu. Tapi saye beli yang sedan-sedan saje, nak kate mahal takde laa mahal sangat... nak kate murah pun tidak...senyumkenyit Beli 2 helai, satu warna hitam... satu lagi warna brownish berkilau2 skit.. Haha. Baju raye bebudak aje berkilau-kilau nie, sorry yep! Baju ni dipilih oleh seorang kenalan..



takbole[~Warning awal2, tolong jangan gosipkan kami, kawan jek nie~]takbole

dan ini pulak bajunye...


[~Baju yang kale brown kat kiri gambor tue...~]

Sorry, baju terpakse diambil bahagian belakang jek.. bahagian depan, kelip2.. Nanti silau plak bile dipandang..:puppyeyes: Hoho.. tapi baju bersilau tue satu strategi jugak jika dipakai masa raya nanti... Ye lah, mesti orang tengok dan kate..

"Oh, budak lagik die nie... cume dah besar dan nampak matang, kasi duit raye lebih skit lah.."

Hari Rabu sebelum raya - Di UTM jugak

Naik bas FREE Persatuan Mahasiswa Terengganu (PERMATA). Nak tau?? Boleh bace kat [post sini] dan [sana] yerp...

Sehari sebelum raya - Dah kat Umah

Petang sebelum raya tue, satu family dah berkumpul untuk bukak puasa bersama-sama buat kali terakhir (untuk ramadhan ini jek). Juadah pada hari itu, Nasi Bukhari plus air tebu, soya, dan macam-macam lagik. T_T Nasi bukhari nie tempah aje, memandangkan semua adik-bradik duk sibuk membuat persiapan & juadah untuk hari raya... Laksa Terengganu. Buat kuah laksa ni pun, ambil masa 5-6 jam gak. :please:


[~Gabungan Chef Terengganu, Kelantan, N. Sembilan.~]


[~Kelihatan Chef N.9 yang bertungkus lumus memberi sentuhan terakhir kepade kuah laksa~]

Malam raya - Semestinye main mercun...

Budak Universiti main mercun ? apekah ? garupalehaha.. jangan heran dan pelik, memang itulah aktiviti yang selalu dibuat masa malam raya. Dah beli mercun & bunga api awal-awal kat johor nie, tapi beli skit ajelah.. Takut jugak kena tangkap polis kang.. Malam tue, memang sakan laah men mercun. Even Abg Yo pun, pasang bunga api yang dimainkan masa merdeka tue, 45 Shot.. Pheww.. lame,cantek, dan memang-buang-duit-tak sia-sialah!tepuktangan




Biasenye, Ariff yang jadi tauke mercun.. tapi tahun nie, budak ZaaRz men ni pulak jadi supplier mercun & bunga api untuk anak-anak sedare... haha.. ^_^ takeover tugas ariff ntuk tahun nie, sebab die sibuk dengan SPM.. So, tak de mase nak pergi-beli mercun. Lesen motor pun dah kene sita tue.. haha.. Padam muke ariff..gelakguling

Okeylah for now, nanti kite sambung cerita time raya pulak ek....

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |