Tuesday, September 29, 2009

::~27~:: Raya-Raya Lagi


Selamat Hari Raya ke Se-Pu-Luh....

Memandangkan hari ni raya ke 10 dah, saya rasa nak bercerita sikit hari raya yang sebelumnya. Kita start ngan raya pertama dulu.... Okey ? senyumkenyit



1 Syawal - Hari Raya Pertama
  • Sembahyang Raya

  • Mula-mula malas jugak pergi sembahyang raya nie, tapi memandangkan K Za sponsor baju melayu ala-ala warna kerabat diraja pagi tue, terpaksa laa pergi sembahyang raya jugak..(huhu, terpakse nieh!)

    Kiteorang (satu family) gi solat aidilfitri jam 8.20++ cenggitue la. Dah terlewat dah tue, tapi seb baik sempat lagi follow imam tue... lame sangat tok imam yang bernama Haji Salleh tue bace khutbah raye tue, dalam hati dah tertanye-tanye... bilelaah aku boleh balik makan laksa terengganu nie...penat



Gambor #1 : Balik sembahyang raye....

Gambor #2 : Tuan tanah kene ampu duit raye
Gambor #3 : ZaaRz & Alongnyer
Gambor #4 : Konon posing, tapi ariff bodek duit raye je ngan ayah nie..
    **Laksa Terengganu - menu 1 syawal yang telah menjadi tradisi turun temurun ikutan sepanjang zaman keluarga kami...**peace

  • Ziarah Kubur
    Yang nie tak sempat. Dalam hati, nak jugak melepaskan rindu + menziarahi kubur mereka yang telah pagi. *saye teringat dan terindu arwah K Na lagi..*. Betul lah kate orang, sedih jugak beraya tanpa insan yang dah pergi dulu sebelum kita kan ? Sob sob sob... Okey, enough laa pasal nie...nangih
  • Bersalaman dengan semua
    Lepas aje balik raya, makan-makan laksa terengganu tue... sesi bersalam-salaman pun bermula. Part bersalaman tu paling best, salam dengan mak ayah... abang-kakak and anak sedara.. Pheww. macam YB pulak bila anak sedara berebut-rebut nak bersalam ngan Ayah Sue diorang yang baik hati serta hensem nie. *Erk, mesti budak ini tak dapat nak terima kebenarannya*. Tapi mintak maaflah anak sedaraku sekalian, ayah Sue takde duit raya untuk korang..jelir

    Lepas selesai sesi cium tangan dapat duit dari semua adik-bradik(kak da & k jie jek takde hari tue), maka makin menebal jugak lah sampul-sampul raya dalam poket. Rasa-rasa, dapat berapa yer tahun nie ? duit
  • Menerima Kunjungan Tetamu
    Ramai tetamu yang datang hari raya pertama tue.. Sedara, Jiran-jiran, budak-budak dan orang yang tah dari mane muncul... Tapi, saya nak cerita skit mengenai tetamu yang paling first jek la...HoHo...

    Tetamu yang terawal bertandang ke rumah saya yerlah.... Puteri Nur Eva dan adiknya, Danish.. Tahniah kerana berjaya menjadi tetamu pilihan ZaaRz..!! tepuktangan
    Eva & Danish.... Pheww.. name comel gile! Macam orangnye. Serius, kalau Eva nie umur dalam lingkungan 18-22tahun... hari tue jugak saya hantar rombongan meminang kat umah die. Comel gile seh. Sampai adik arif pun buat sengih kerang busuk kat Eva tue.

    *Sila abaikan Danish kejap, sebab beliau nie lelaki*
    Si Eva tue, cantik, putih melepak macam anak patung dutch lady kate Ariff, ade lesung pipit pulak tue... Yang paling bagusnye, sopan gile... bak anak-perempuan-melayu-pinggitan-terakhir. Alaaa.. Nak masuk rumah pun, tunduk bongkok mengalahkan orang tua... Bagus si Eva nie, sejuk mata memandang bila tengok.topi
    Saya suke love
    SUNGGUH-SUNGUH
    melihat Budak Eva tue... ^_^.........
    Ingat nak jugak ngorat, tapi beliau baru aje darjah 3, tak jadilah... Sob sob... Si Ariff pun menyesal tak snap gambar Eva tue awal-awal. Cheh, si Ariff tu duk puji2 budak tue macam dah kene santau dek love at first sight.gatai Adik Eva, Danish tue pun boleh tahan hensemnye. Senyap aje, dapat duit raye... terus sengih-sengih ala-ala lembu nak kene buat korban...
  • Ziarah Menziarahi, Amalan Mulia...
    Selepas selesai urusan menerima kunjungan si Eva dan Danish tue, kami sekeluarga cepat-cepatlah tutup pintu pagar rumah... Konon taknak ade yang datang beraya, sebab kami akan pergi menziarahi kaum keluarga terdekat dahulu.. Hoho, tapi tak sempat pun. Baru aje nak bertolak, dah diambush oleh adik ayah dan tentera-tenteranya yang membawa 4 buah kereta.. Pheww... Nak taknak, kena la layan tetamu dulu kan ? Ingat, melayan tetamu tue penting dalam islam.. Huhuhu.. Tapi bagi saya, layan-tetamu-masa-raya = dapat duit rayelah! Haha... Ohoho.. Then, setelah adik ayah dan keluarganya pulang, kami pun meneruskan agenda yang tertunda sebelumnya itu.. raya pertama just pergi jejalan kat rumah mak sedara, kak da dan yang terdekat ajelah...
Bila dah malam, semuanya pun dah penat dan berehat-rehat jeklah. Tak gie memane pun malam raya kedua tue... Yang tinggal, budak-budak jek yang sibuk main bunga api kat halaman rumah. Dan tugas saya untuk malam itu, jage diorang main bunga api... dan....

Kira duit raya.... Untuk first day, dapat........ berapa yer agaknye ? *Sile teke...sile teke...ihikhik*:woooh:
Seronok gilelah dapat duit raya untuk kali terakhir nie....


Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |