Saturday, December 17, 2011

::~102~:: Kronologi Dengan Gadis-Bahagia-Berpipi-Merah


Post ini sebenarnya dah di created pada 14/3/2010, yakni hampir 2 tahun lepas. Tapi baru sekarang rasa nak publish. Let's say, "A moments to be remember kut!"

************

Assalamualaikum....

Dua hari lepas, aku telah mendapat satu kiriman sms dari seseorang yang agak aku tak kenal.. Seorang yang buat pertama kali menjadikan aku terjebak dengan fake-relationship @ hubungan palsu. Ala, dengan kata lain.. macam kapel olok2... dalam bahasa novelnya, "Kapel Kontrak". Sebenarnya, kronologi nie started when I got her first msg,

"Yuhuu... orang di sana.."

Then follow by my reply,

"Whose dis? Dont have this number in my contacts list..."


Pastu dia cakap laa die ni member lama, tahun lepas aku ada bagi nombor kat dia.. Tapi aku tak caya, aku ni bukannya senang2 nak bagi nombor dekat orang lain.. ape lagi tahun2 lepas, mana nak ingat kan...

Tapi kan, dalam berdolak dalih tanya siapa awak-siapa dia tu, 3-4 hours laters, we become friends... cuma kawan biasa... tak lebih pun.

Selepas sehari kami berkawan tuh, aku mula laa call die. Biasalah lelaki, nak jugak bercakap2 dengan orang yang dia baru kenal kan.. Gatal tuh tetap ada. Okey, aku normal ok. So, sebenarnya tujuan call tuh tak lain tak bukan, just nak tau sama ada memang wujudnya perempuan disebalik nombor telefon mysterious tuh. Yelah, mana tahu kot2 budak tuh saja nak kenakan aku, cakap pompuan tapi pondan.. nak2 dunia sekarang, macam-macam boleh jadi kan.. So, call la.... Tapi dia tak angkat. Sengaja agaknya... Dan before membusykan diri dengan psm aku malam tu, aku call lagi dia...

"Assalamualaikum... boleh bercakap ngan aisha humaira"

suaranya slow2 jek kedengaran dari hujung telefon sana,

"Yes. Speaking..."

"Aisha, kenapa lambat sangat angkat kall... susah sangat ke nak angkat kall?"

"Ok. Sorry. Bye"

Wohaaa... bergetar keimanan aku. Tak sampai 3 saat, terus letak. Agak bengang disitu.. Tapi aku mintak maaf, sebab first time aku call... terus marah2 kat dia. Dari situ, aisha taknak maafkan aku dah... taknak aku call dia lagi dah.. Tapi, aku cakaplah aku mintak maaf sangat2... pastu die cakap (in another call),

"Ok, i'll forgive you.. But with one conditions."

Aku reply, "Takpe. Cakap jek.. More than one conditions pun sy tak kisah".

She replied, "Be my fake BF. For one month".

Shocked! "Why, why choosing me ?"

Then she started bla.bla.bla, obviously i could'nt remember much, coz she been talking english all the times. But its some kind of family-problem lah. That things put aside, aku taknak masuk campur dalam masalah family dia kan.

And for that conditions, obviously aaa aku refused. but then, die cakap FAKE.. Pastu tak akan jatuh hati towards each others. Aku yakin dengan kenyataan dia tu, yang dia akan make sure aku tak akan jatuh cinta dekat dia dan dia pulak tak akan jatuh cinta dekat aku... Lagipun aku faking sebab lepas tahu cerita sebenar dia, yang she urgently need a fake BF utk selamatkan diri dia dari kena further study ke oversea. Dari apa yang dia bagitau aku jugak, family dia akan ON-HOLD or just allow dia study here if she have someone and getting engaged sooner or later. Macam tak logik dengan apa yang dia bagitau tu, sebab kalau aku mak ayah nak hantar belajar ke overseas, for sure aku akan mintak tiket flight cepat2 nak pi sambung belajar tuhh.. kawen tolak tepi dulu kan? Haish. Macam cerita novel pun ada.

So, after been thinking several days & she doesn't urged me so much, im forcefully accepting it after thinking & re-thinking all over the conditions. Fake BF for 1 month. What does i get from the relationship ? Nothing. Nothing. This seems so stupid jokes, but its real. Lagipun aku rasa aku pun nak rasa jugak kapel fake tuh macam mana. Haha! Jahat! Padahal berlambat kipas-210watt-susah-mati dari jepun dok ajak kapel, tapi tak layan! (tutup muka)

"Ooossshhh, gosh! Gewwwwwliiiieee I!"
Link
Tapi, lepas 15 days fake kapel... kiteorang dah merasa kelainan dalam hubungan fake tuh. Seolah2 rasa macam, kapel betul pulak. We rarely message, maybe boleh cakap dalam sehari satu-dua je message. Call pulak, jangan citer lah. Dapat sekali pun kira mujur. Aku pun takda la rasa baik hati sangat nak reply mesej or call orang time-time study dulu. Tambahan pulak, aku ni takdo masa nak call dia, pastu kena dengar dia cakap dalam bahasa english yang laju tahap gaban-taro! Malu weh. Kalau call pun, boleh bilang lah berapa saat kiteorang bercakap on the phone. Paling sekejap, 3 saat. Second call, 15 saat. 3rd call dalam 46s. Yang time die explain tuh, lama sikit. Almost 5-6 mins maybe. *ok. lupe*. For sure, tak lebih dari 10minit.. Kenapa? Sebab aku tak pasang pulak termistor (alat sukat haba) kat telinga aku untuk dengar dia speaking tetiap saat. Lagipun, aku ni takde la terror sangat kecek-barat ni, dia pulak siap boleh keluar bahasa-bahasa law taken from barat. Cakap Arab pun dia boleh sikit2. Kalau faham & pandai reply english takper dah, kurang2 pun malay jadila.. Tapi ni, faham ke tidak. Laju sangat. Ker aku yang lembab tangkap ayat english dia yang beradong tuh. haish!

Then, boleh dikatakan dekat wall FB aku tuh penuh dengan post dia. Dengan ayat-ayat puitis yang boleh melemahkan keimanan seorang lelaki yang tak beriman, hau-hau! Aku tak ingat sangat ayat yang dia bagi, tapii.... bagi aku, caring lah. sampai satu masa, aku rasa macam terlebih menggedik pulak sampai aku suruh dia stop from posting on my wall page. Jahat bukan ? Mana taknya, kawan-kawan sekelas time UTM dulu pun cakap daring gila perempuan ni. Ramai berminat nak tau siapa si Aisha Humaira at that times. Bush, Rusydi, Azizul, Bob and few other names, pesalah yang dok panggil aku si honey boney. Even, some of them call us loving couple with "Honey-Boney" terms! Couldnt forget that names! It was nice for us, but really bad when kengkawan ikut panggil sekali! Ahaha.


With the friends yang jadi pemangkin dalam hubungan kitaorang, dan dengan lakonan-lakonan dia kat FB yang boleh dikatakan agak berkesan & bakal merangkul anugerah Oscar tuh walaupun kiteorang in-a-fake-relationship jek. So, lepas kept denying each others feeling, malam ke 19 tuh... my feeling for her, was real... atlhough she still dont and wont fall in love wif me yet. Soal dia fall balik or tak falls balik tuh belakang cerita, sebabnya kitaorang faking je kut. lepas sebulan habis jugak.

Ending dia ?
After 1 month. We broke up. I deleted her from my friend list. And, block her as well.

Sound cruel aint it?
Tapi bagus la, sebab taknak hati jadi parah. Lagipun we just having a faking relationship. So we do thinks its enough. Same does for her. Seingat aku, exactly tak sampai 1 bulan pun kiteorang kapel, sebab ada masalah. Masalah yang rumit, after i discover whats she's up to. ahaha! Truth story, okey! I got few of her pictures after 1 month couple tu, tapi obviously the real owner bukan lah fake GF aku sebenar-benarnya.

:~Sorry to fake Aisha Humaira, couldnt make it for a month. Somehow, this game really interesting.. Just for my first time, and i dont intend to 'mencuba' lagi next time.. NO REGRETS. ^_^ ~::

Zaarz Awang
14032009-1015
UTM~

[~Credito Student KUIN, Kodah! Thanks & Sorry for the photos, although permission is not obtained yet. !~]



notakateh : psstt... now i wish i'll have another Aisha Humaira. Macam dalam gambar ni, boleh ? Ni kalau bakal-tunang tengok mesti marah-marah. Oh, kena solat istikharah dulu nie... Aha, perasan je ada bakal tunang. Calon pun tak tercarik! taik kura-kura betullah ayat di atas!

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |