Sunday, May 30, 2010

::~78~:: Sebulan 22 Hari yang lepas...


Assalamualaikum....

Err.. lama gak tak update blog nie, so aku dengan rendah diriknya memintak maaflah sebab lama menyepi dari arena pem-blogger-gan nie...

Esok, 31hb... maka genap lah sebulan 22 hari peristiwa hitam aku antara paper exam High Voltage-kerusi dan Haziq. Peristiwa tuh memang hitam, tapi ada manis jugak sebab dari peristiwa tu lah terbentuknya satu kenangan yang akan diingati sampai bila-bila...

Meh kite putar balik masa ke 9.4.2010....

Di satu pagi Jumaat yang dingin, ZaaRz ke dewan peperiksaan P16 yang terletak di satu kawasan berbukit di Fakulti Kejuruteraan Elektrik. Dengan semangat waja dan berkobar-kobar untuk menduduki kertas Voltan Tinggi hari itu, beliau telah datang setengah jam awal sebelum peperiksaan bermula. Apabila pengawas peperiksaan yang bertugas ketika itu membenarkan para pelajar masuk dewan, ZaaRz yang telah menunggu di depan pintu masuk dewan masuk dengan cepat-cepat sambil mencari tempat kosong. Biasalah, sebelum menjawab paper, mesti kena cari tempat duduk yang sesuai dulu kan bagi memenuhi kehendak hati yang menginginkan keselesaaan dalam menjawab exam kan ? So, Haziq, mubarak dan beberapa pelajar lain seperti presiden bushi-bushi turut mencari tempat duduk masing2.


Entah kenapa, gerombolan pelajar-pelajar lain yang masuk dulu sebelum ZaaRz tu.... tidak memilih salah satu kerusi yang terletak di barisan ke tiga, lajur ke empat dari kanan...Tapi, dengan cepat-cepat si Zaarz yang tak pernah merasa bersalah dalam hidupnya memilih tempat duduk itu sebagai tempat keramat menjawab soalan High Voltage.. Dan semasa duduk, beliau sempat bergoyang-goyang di atas kerusi tersebut ala-ala budak main jongkang-jongket, sambil memerli haziq yang duduk disebelah beliau. Dan.... prappppppp~ praapppp... bukanlah bunyi kentut mahupun sendawa pelajar2, tapi bunyi kerusi keramat tersebut patah....

"Oit, kerusi patah masa nak exam ? Gila malu aku...... "

So begitulah cerita sebulan 22 hari yang lepas.... :) Cerita yang membuatkan aku jatuh terkangkang sambil jalan terkangkang sebab menahan rasa sakit yang bercampur dengan malu.. Haish.. T_T

"Image upload failed"
Upload failed for Kerusi.jpg with error: File not uploaded

Maaf takleh upload gambor kerusi azimat tuh plak.. T_T

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |