Thursday, March 18, 2010

::~72~:: Biadab Punya JKM, FELO K10.



Kali ni aku nak ceritakan sikit apa yang berlaku antara AKU, FELO dan angkatan JKM Kolej 10 nie..


Ceritanya bermula begini :

Aku duduk bersila di atas kerusi menghadap laptop dan PSM... melayan facebook dengan komen kengkawan yang mengada2 panggil aku honey boney diorang (sorry, this 'honey-boney' terms for Cik Aish aje), sambil belek2 website Gamuda sebagai persediaan interview besok... Then, aku terdengar suara orang dari luar sedang bergelak tawa. Bising-bising. Tiba2 pintu bilik aku di ketuk, kuat.... 3-4x kali jugak. Tapi aku masih tak berganjak dari kerusiku, kerana memang tak nak meninggalkan seseorang yang kononnya "not really into facebook" tuh sedang online keseorangan. Salah seorang dari diorang tuh pun bukak pintu bilik, bertanyakan;

"Ni buat apa ni ? Berapa orang dalam bilik nie....."

Sambil sengih2 mengadap facebook, aku menjawab...

"Tak buat papa... ada dua orang je dalam bilik ni.. Ni siapa ek?"

Tapi pertanyaan aku tak dijawab.. diorang terus meluru masuk ke bilik, duduk atas katil rumate aku dan 4 orang berdiri berhadapan dengan aku, manakala 3 orang di belakang diorang... menjadikan tujuh orang kesemuanya.. Dan yang paling hujung ke kiri antara 4 orang tu, mula bertanya lagi...

"Berdua ? Mana yang sorang lagi ? Tuh toaster kan, ker cooker? Ko hisap rokok ke...?"



Aku reply,

"Saya taktahu mana rumate saya pergi. ade keje kat bilik kawan die kot.. yang tu toaster jek..dan saya tak smoking pun.. xpandai.. Kenapenye?".

Aku mula bangun dari tempat kerusiku...


Sambil memandang toaster aku, terus die cakap... "ni toaster tak dibenarkan... tak boleh bawak kat kolej."


Aku cakap lagi, "Boleh laa.. ada je dalam borang pendaftaran toaster nie. Kenape tibe2 tak boleh? Dan korang nie siapa ? Datang ramai2.... tiba2 masuk bilik aku...? JKM ke?

Si kepala ala-ala takda rambut pun menjawab :

"Eh tak... kita orang ni tukang sapu kolej 10 je...Datang ramai2 nak belasah ko la... kalau datang sorang tak jadi belasah pulak" (sambil yang lain ber-ketawa).

Aku pun pusing berlakang, sambil cakap slow2.. "oh, patut la muke korang macam tukang sapu je..."

Yang gemuk2 skit dari diorang tuh pun bercakap antara diorang "Eh, ada WIMAX tuh... Toaster ni boleh rampas nie... boleh taruk dalam bilik JKM, WIMAX pun kita boleh guna.."

Aku terus bangun menghampiri mereka, menghadap yang bersuara tadi...

"Ni apasal nak rampas2 ni ? Salah ke pakai toaster.. ? korang ni sape ?


Yang blakang tuh pun jawab.. "kami JKM... datang nak rampas toaster ni.."

Yang lain pulak mula tengok2 locker aku yang tak separa tertutup, ade jugak usha2 keychain aku kat noticeboard nie...


Tapi, aku lawan balik "Apehal korang sedap2 hati nak rampas2 ni?... Aku tanya siapa pun tak jawab.. Masuk bilik pun tak bagi salam, aci redah je.."

Yang separa botak-berkumis tuh kata "Eh, aku dah bagi salam.. tak caya tanye diorang nie..."(percakapannya di 'ia'kan oleh 6 yang lain), dan aku tidak melawan tapi berkata,

"Kalau yer pun bagi salam... tunggu aku bukak pintu dulu la.. bagi izin masuk baru masuk, tak boleh macam nie.. salam takde, suke hati bukak pintu bilik.. nak rampas itu ini tanpa check. dan bagi salam tak SEMESTI-nya aku dah izinkan ntuk masuk bilik aku... "

Diorang semua mula diam... serius. Budak tengah menjawab,

"Dah kami JKM... memang tugas kami. Ko tahun berapa ni? Felo pun ko tak kenal..."

Aku taktau kenapa pengerusi JKM tu tanya year brape, maybe die ingat aku junior so nak buli lagi kot... or maybe jugak nak hold+blacklistkan nama aku dari dapat kuota k10 next sem.. Tapi, aku reply,

"FINAL YEAR STUDENT. Aku pun bekas JKM laaa... pernah p bilik ke bilik... deal dengan pengetua, felo... tapi takde la macam korang semua ni... tak beradab... at least, buat laa cara orang islam. masuk bilik bagi salam. bersalam dulu... ni ape... aku tak heran la ko nak saman, nak rampas benda2 tuh. tapi beradab skit la... "

Belum sempat dorang sambung cakap, aku sambung lagi kata2 aku.. "Aku tak rasa pun aku perlu kenal felo... buat ape? tak penting pun..."

Budak sama tadi balas "Felo tak penting. Habis tu kalau kau tertinggal kunci macam mana? nak terjun tingkap.. Cari felo gak nanti!!"

Aku balas lagi..."Buat ape aku cari felo.. aku pergi pejabat jumpa staff pejabat mintak duplicate sudah la... yang korang ni nak aku kenal sangat felo, kenape?"

Yang-baru-sedar-kepala-dia-separa-botak pun cakap, "Kiteorang datang ni bukan ntuk merampas or menyaman2..

terus aku potong die cakap "habis tu kalau duk chek itu ini... nak rampas...nak saman.. nak guna untuk bilik jkm apehal ?"

Okey2x.. kiteorang mintak maaf.. Kiteorang just nak kenalkan felo n jkm sini. Saya Felo K10, yang ni pengerusi JKM k10, yang tuh Setiausaha K10..Sy mintak maaf sbb memang cara saya tegur orang macam nie."


Aku : "ubahlaa sikit, jgn main hentam je cara tegur orang tuh.."

Perasaan aku berbaur lega skit bila die mengalah..

"Saya pun mintak maaf laa jugak. sebab memang saya hormat kalau JKM buat kerja, tapi kalau cam ni memang panas skit la.."

One of d KELING kat belakang cakap, "You should 'apologize' too... Maybe we've disturb him on d wrong time"..

Yang felo tu cakap "Takpe. Saya mintak maaf.. Maybe kiteorang ggu ko buat keja.. sorry.."

Aku, "eh tak.. tak ggu langsung.. and im not doing anything, at all..papepun, sorry jugak..."

Pastu diorang pun mula beredar... Dan selepas diorang beredar, aku rasa menyesal, bersalah sebab tak dapat nak control my 'anger' after being pushed + attacked by 7 people simultaneously.... Damn. Aku takut jugak dengan anger terpendam ni boleh mencederakan seseorang yang aku sayang nenati. Takut sangat kalau tak dapat kawal.. Haish~ So aku pergi berwuduk, dan alhamdulillah semuanya kembali seperti biasa. :)

Btw, credit to Cik Irah Hajerah sebab willingly dengar cerita ni via ym, dekat Haziqos Caspriosiang yang datang bilik masa mood aku berapi tuk aku restory kat die balik, dan untuk....... my lovey-dovey, Aisha Humaira. She continuously make me smiling, even tho we're only being in [F-A-K-E] relationship.. Aish, I fakely-sayang-you-lebeh laa... love

p/s : Pengajaran dari cerita ni. Tolong jangan ugut nak rampas TOASTER mahupun WIMAX rumate aku.... Kalau tidak kena sembur jek free2... Hohoho... :) Satu lagi, jangan rasa diri aku yang cam kecik, baik, lemah-lembut ni tak de perasaan ntuk marah2 orang. Terime Kasih!


Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |