Monday, October 26, 2009

::~41~:: Exam-Mode



[~Gambar sekadar hiasan....Tapi jangan ikut pulak cerita budak nie...~]

Minggu exam sudah bermula, maka sudah tentu semua manusia yang bergelar pelajar sibuk mengulangkaji + membuat latihan past year, dan tak kurang bagi mereka yang masih berusaha memaksa diri-sendirik untuk stadi last-last nie... Macam aku nie, stadi last seminit..

Pagi tadi, lepas satu dah paper... sekarang tinggal 4 paper lagik, yang secara averagenya gap satu hari-satu hari. Hish. Kenapa laa FKE aturkan exam sem nie dengan gap yang dekat-dekat sangat ? Tak dapat langsung nak berfoya-foya sehari dua... Tapi takpelah, mende dah dibuat.. so, kene follow aje. Tak baik nak salahkan orang lain, kan ? (Exam -mode nie, tak baik nak ngumpat2..). Sape suruh dirik-sendirik tak stadi awal-awal, kan Azhar?

So, kepada kawan-kawan aku yang tengah memegang status pelajar universiti, matrikulasi, sekolah menengah mahupun sekolah rendah.... selagi ada masa ni, saya nak ucap,


"Selamat menduduki peperiksaan...Semoga berjaya menjawab soalan-soalan yang ditanya, semoga yakin dan tenang semasa menjawab soalan tersebut. Minggu-minggu exam nie, selalu-selalulah buat solat hajat dan solat tahajud, agar kita diberi kefahaman dan kecerdasan akal fikiran yang kekal....Dan sebelum tu, baca doa banyak2 dulu sebelum masuk dewan n jawab exam tue..."

PhotobucketYa Allah, terangkanlah kami dengan cahaya kefahaman-Mu, kurniakanlah kami ilmu pengetahuan-Mu, dan tenangkanlah hati kami dalam menghadapi soalan peperiksaan yang bakal kami tempuhi ini. Ya Rahman, Tuhanku yang maha pemurah, kami memohon agar Engkau dapat memberi kejayaan yang cemerlang terhadap kami supaya kami boleh menjadi insan yang menggembirakan kedua ibu-bapa kami, kaum keluarga kami, dan guru-guru kami...Ya Allah, kami mempertaruhkan kepada Engkau ilmu yang Engkau ajarkan, maka kembalikanlah akan dia kepada kami ketika kami memerlukan kepadanya dan janganlah hendaknya Engkau melupakannya wahai Tuhanku yang mentadbir sekalian alam. Dan hanya kepada Engkaulah kami berserah dan bertawakal...Quote Right

Special Good luck & All da best dedicated to all of my friends below :

UTM Skudai :
Hanis, Abu (rumate), Jijo, Hafiq, Nadia, Hidayah dan bebudak section 1 & 2.

UKM :
Nur Nadirah.
Jue

UUM :
Najmah

UIA & IIC:
Aishah, najwa, Nordiyana Syafiqah

UPSI
Alia...

UiTM :
Sya, Bro Ridzwan, Anis Atifah, Nisa, Dylls

&

Yang Tengah Bertebaran Around d Worlds : Abdul Salam, Ayu Najat, Syazana, Asyraf


P/s : Mereka-mereka yang ada fb tue, udah-udahlah face-booking ek... tukarlah kepada academic-booking pulak untuk seminggu-dua nie...ok?

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |