Sunday, October 18, 2009

::~40~:: Thinking About The Past, Its Funny lah!


Berjumpa lagik kita pada pagi dan hari serta blog yang sama ni yer...

Oh, happy-happy... Kenapa pagi ahad minggu nie sungguh menghapppykan aku yer ?
Assignment dah siap.... Mark untuk test dah dapat.. Ooh.. best. Dah takde mende yang nak membelenggu dirik lagi masa nie... Dan, dah selesai jugak intention aku yang ingin aku buat selama 2 tahun nie.. Lame sungguh mende nie aku nak buat, tapi tak terbuat-buat. Dan alhamdulillah, dengan kekuatan yang Allah berikan, mampu jugak aku send kan email pagi tadi yang aku tulis with d lots n lots of emotional feeling to my-IRC-secret-admirer 2 tahun lepas, b^^n (though you'al didnt know her, but i bet some of you do know her...).

[~Ave u ever seen this pic ? This is really brings my old memories.. hehe~]

Actually, nothing personal pun.. Biaselah, time budak-budak dulu pernah jugek terlibat ngan segala-magai cyber-room nie. YM, kampungchat, Zone-Chat lah.. Adeh, banyak sangat... tapi dah tak ingat.. yang paling melekat kat kotak kepala pun, MiRC32 tue jek. (but i prefer to call it as IRC). Tue pun disebabkan dapat banyak kawan mahupun awek kat sane. Tapi sekarang, IRC dah tak sefames macam dulu lagi dah. User die pun, tak seramah dulu. Semuanya pelik-pelik, ntah lah nak cakap cam mana.. Memang dah lama tinggal IRC, rasa-rasa dalam 4 tahun jugak kot. Paling last jenguk balik IRC tue pun, mase upper matrix dulu (erk, matrix ade upper gak ke?).


**This post will be long enough, lau tanak bace... xper aje...**


Dapat ramai kawan kat IRC dlu, antaranya yang pakai nickname SmiLe_GurLz, SkAt8rZ^gUrLz, fReNdZzZ^^88, dj_farahfarhana88, EjoeRMT, sEtanggi_syUrgA, HaZ @ Hsi, GrEy_hEroN, AcN_eLseN, iNjaPSaBiT, _Ria_Qistina_, Nailofar88, miracle_star, gUrL77, CoOL-GuYz_87, eina_girlz, [[adinda]], ka[Y]na, nevermindlah, Brothers^7, BoLeH and of coz, my secret admirer yang dah tak brape nak jadi secret sangat, b^^n. Eh, nie memang nickname diorang taw.. Takde mase nak reka-cerita-tok-bomoh-klon pun. Tapi antara seme2 nie, ada dua-tiga orang aje yang still connected... Tapi bila di'scan' balik conversation ngan diorang, macam best gak.. Contohnye, dengan kawan baik aku nie...

Acn|elsen : alolololololo.. ma robbuka?
IrcHelpers : erk. bakper nie ? tibe2 tanye soklan gi2 ?
IrcHelpers : dunia nok kiamat owh ke ?
Acn|elsen : bukan dunie nok ke kiamat. ahaks
IrcHelpers : then?

Acn|elsen : tapi kiamat nok ke dunie

Acn|elsen : ahaks. gurau je...


Die nie memang terkenal dengan trademark 'ahaks' die tue. So, terpakse bear with it lah...
Dan part 'introduction' dengan secret admirer aku nie... ihikhik

IrcHelper : Assalamualaikum. leh kenal ?
b^^n : Wsalam. Leh kott. ni dari mana nie

IrcHelper : saye ker ?

b^^n : Bukan saya. Awaklah.

IrcHelper : dari trg

b^^n : oic, asl ?

IrcHelper : 16 m trg. Awak ?

b^^n : 14 f kl.

* IrcHelper away japs...mak kuar

b^^n : ok
IrcHelper : i`m back

b^^n : ok. i know. so that u reply my message. am i right?

IrcHelper : yups!


Pastu masuk part cita-cita kami duit~

irchelper : cita² awak ape ek?
b^^n : chekgu or maybe lawyer. azhar?

irchelper : doctor jer kot @ lawyer
b^^n : hebat..

irchelper : cikgu tak best laa...
b^^n : best la
irchelper : Kenapa best cikgu ?
b^^n : saya nak jadik chekgu coz banyak cuti

b^^n : saya nak jadik lwyer.. dapat tau banyak kisah.. org kat m'sia nie


Me ? doctor @ lawyer konon, sekarang dah nak jadi bakal engineer pun.. InsyaAllah...
Dan pendapat kami mengenai study, rindu

irchelper : jangan study hard sangat
b^^n : nape. PMR la tahun depan...

irchelper : study smart are leh jadi tension
b^^n : mmg la. sape yg study hard.. bleh jadik mereng tau x


lovePastu pasal love pulak,love

irchelper : Awak nies btul² ker suker kat azhar?
b^^n : yupp, mungkin.

irchelper : mungkin tidak ek ?
b^^n : Only Allah knows.... Kenape ?

irchelper : I read this statement... just kinda scared if it'll happen to me.

b^^n : statement ape ?

irchelper : "But it's more painful to know that the one you love is unhappy with you
"
b^^n : Hehe... no wonders la...

irchelper : Do you feel like to... be my gf ? (kinda nervous at that moment, though..~)

b^^n : as your wish..i'm ur gf. Padahal dah isi borang sebelum nie... Tapi tak puas ati lagi ek ?

irchelper : Erk. Takdelah, saje nak menyakinkan lagi keadaan yang kusut-masai dengan kawan-kawan pompuan lain.

b^^n : gatal tue tetap ade ek... Ya Allah, guide him to guide me all along to the right path of d marriage...
irchelper : Sorry.

Dan sebelum offline tue, terpakse cakap awal-awal kat die takleh online sebab..

irchelper : Azhar takleh online sangat lepas nie.. Tapi Azhar tak tau nak kasi kat sape nick azhar nies..
irchelper : ayah azhar dah kasi warning. "Don`t ever touched this computer"

b^^n : saye pun same, nak bagi kat kawan jek kot nick nie.

irchelper : Maybe. Lepas nie awak nak pergi mane ?
b^^n : Asrama. pastu.. kluaq asrama.. saya nak p U..

b^^n : insyaAllahhh..lpas abes U baru kite berhubung.

Dan macam biasalah, ancaman sebagai seorang anak tetap ade...

irchelper :erk. Okeylah.ayah azhar kuar. Gud nite then.
irchelper : kiter kuaq same same k

b^^n : ok.sat
irchelper : azhar bilang. dah ready ker?
b^^n : 3
irchelper : 2
irchelper : Hmm.. awat stop kat 1 ?

b^^n : 1

* /whois: not connected to server


So, cenggitue ajelah normal conversation yang i ever had wif one of my secret admirer merangkap ex-gF.. Supposedly, this conversation should be in private. Tapi, cenggane bile dah bukak kotak-besi dari Laptop nie, teringat balik.. Heh. Tapi sekarang I nak tipukan diri sendirik dengan mengatakan I taktau budak nie sape dan kat mana skang... ~

Hope this can wipe all of the memories yang tengah berserabut 2-3 weeks nie~ InsyaAllah.
doa

P/s : b^^n tu bukan name die. Pun bukan nick die jugak... pasal nick @ name tue, biarlah aku sorang aje yang tahu ek. InsyaAllah, kalau (KALAU) ade masa... nak continue posting pasal chatting2 nie lagik~ Macam best bile bace balik.. topi And if you'al sedar, I gune aku sebab takde feel nak gune saye-saye lagi dah~ Macam lembut aje.. Hahaha~ gelakguling

**[Updated]: Walawei, terkantoi selame beberapa jam... Takde niat nak mentionkan langsung name budak tue... sorry2... cenggane lah die boleh singgah jugek kat sini.. Malu betol!


Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |