Saturday, October 03, 2009

::~30~:: Open House..


Salam dan selamat hari raya yang ke 14,

Memandangkan saya berada di johor, so takde istilah raya dah habis selagi tak cukup 30 syawal ek. Kalau kat terengganu, kita orang raya sampai raya ke 3-4 camtue jek... raya ke 14,19, atau 28 memang dah tak wujud kat ganu tue...

In fact, kat johor nie memang dah jadi adat agaknya buat open house. Tiap kali raya aje, mesti kengkawan saya yang berasal dari johor ajak datang open house diorang. Heh. Banyak duit sungguh orang-orang johor nie ek, kalau kat ganu.... umah-umah datuk jek yang buat open house nie... T_T tue pun kalau datuk tue termasuk dalam golongan orang yang ade duit dan tak pernah habis jek laa kot...

Untuk first open house kat johor nie, saya di ajak oleh saudara Abu Hassan bin...... merangkap rakan akrab saya. Memang akrab sangatlah, sampai tidor pun selalu sebilik ngan saya. Tandas pun share (masa yang lain laa...sila jangan pikir bukan2, saya normal lagik jelir). Dan sebelum tidur pun, selalu borak-borak ngan die pasal life kiteorang. Seronok jugak ade teman sebilik yang memahami niee ek... ^_^ thanks yer Abu... for being my so-called RUMATE.. peluk

Sebenarnye, saya diajak oleh si Abu Bakar Ellah nie... gelakguling (haha, cenggane boleh mention sinonim name beliau kat sini~) semasa hari pertama saya sampai UTM... isnin lepas. Taktau lah termasuk antara orang terawal ke tak yang dijemput tue, tapi okeylah... sampai2 aje, dah ade yang jemput p open house.. ^_^ So, semalam dalam pukul 8.30 malam... saya bertolak laa ke rumah Abu dengan kawan-kawan secourse beliau tue (mechanical). Peh, mase tue memang malu jugak lah. Sebab hampir majoritie kawan2 die tak kenal saya.... then ade yang tanye, siapa tue...? Budak mane tue ? huhuh.. nasib baik ade yang kenal dan menerangkan situasi sebenar hubungan intim saya & Abu tue... haha~



Dalam pukul 8.45, selepas semua dah berkumpul di Shell Skudai.. kiteorang yang lebih kurang 35-40 orang tue bergerak laa ke rumah Abu yang terletak di Tamai Senai ape ntah.... tapi, jalan die... belok kiri, pastu buat U-Turn, masuk kanan dan belok kiri lagik... Memang jauh jugak lah, tapi tak rase jauh sebab konvoi ramai-ramai ngan motor kan... bawak laju pulak tue... T____T (motor aku rosak weh, kenape laa laju sangat korang bawak semalam nangih). Lebih kurang pukul 9, kiteorang nie sampailah kat destinasi yang dituju, iaitu rumah si Abu nie... masa tue bapak die yang sambut kiteorang, dan 2 orang adik-adik beliau yang comel tue... hohoho... Tak lama pas tu, buat majlis tahlil (biasa orang johor buat tahlil @ marhaban untuk Open House... Bagus kan ? ) yang diketuai oleh Ustaz-Budak-Mechanical-Tanpa-Nama. Then, time makan2 tu sempatlah snappping beberapa gambar... Tapi mintak maaflah ek, tak dapat nak upload kot gambar tue.. huHu...

Kenyang sungguh-sungguhlah semalam lepas dijamu dengan sajian yang disediakan oleh mak Abu tue, antaranya kuih barcar (sorry,taktau name sebenar die ape..tapi macam di bakar...scientific skit name die, jadilah barcar), kerepek-kerepek, dan yang paling penting.... nasi jagung johor, shortformnye... NJJ. Boleh tahan jugak sedap NJJ nie, dengan adunan nasi yang bercampur2 dengan jagung tue. Rasa die, macam nasi minyak jek... tapi, yang pasti bukan nasi minyak kot... sebab kalau nasi minyak, takde makna saya tambah sampai 2-3 kali semalam... (rumate suh tambah, saya ni makan skit2 aje...jelir).

Lepas rase kenyang yang teramat tue, saya pun melayarkan punggung dulu berangkat dari majlis makan-kenyang-kenyang tue. Tapi balik sorang-sorang aje, sebab semua budak-budak mekanikal tue pergi raya kat rumah saper-lagi-ntah... saye tak kenal mahupun dijemput untuk beraya rumah sape-lagi-ntah tue, so tak elok laa join diorang kan ? Masa balik tue, kena tahan polis.... pokpok

yang nie sambung part lain laa ek...... (bengang lagi kat polis tue....tension)~

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |