Sunday, September 13, 2009

::~20~:: Saya Happy Gile!!


:hi:


Alhamdulillah, mengikut perkiraan kalendar islam 1430H.. hari ini merupakan hari ke 23 umat islam kat Malaysia ni berpuasa ? Bermakna, 23 hari jugaklah kita dah berada dalam bulan Ramadhan ini.. So, amacam ngan puasa korang ? terawih & amal ibadat semuanya maintain lagik ke ? Harap-harap, tak ada lah yang sengaja tinggal puasa.... kalau yang sengaja dan dibolehkan tue, lain cite la.. kan ? *blushing* Counting d days, now there are 7 days left to celebrate 'Hari Raya' kan ?? Saya gerenti gilelah korang dah tak-tenang-duduk nak balik kampung masing2 nie.... Macam saya jugak, fikiran nie dah tak boleh stop dari dilamun rindu kat keluarga, anak-anak sedara dan semuanya... topi Alahai, rindu betul kat diorang semua nie.. love

**Okey, stop jap untuk cite pasal raya nie...**

Minggu nie adalah minggu yang paling menhappykan saya... Semua ASSIGNMENTnesses, QUIZesses, TESTesses(alah, macam testis pulak bunyi..), LABnesses, PRESENTATIONesses dan MADNESSES dah berjaya dilepasi dengan jayanya.. Mari kita tepuk tangan secara berjemaah ntuk saya... tepuktangan tepuktangan Ok dah, thanks!

Sepanjang satu minggu lepas, saya dah bertungkus lumus menwakafkan waktu free saya dengan membuat benda-benda di bawah :



1. Experiment & Lab Presentation


Gambar ini diambil oleh saya, so don't expect me to be in dat picture lah!
Disebabkan saya nie malas gile nak bermain dengan alat-alat yang canggih nie, so saya dah dilantik untuk menjadi photographer terhormat je lah hari tue. peace So, sepanjang lab preparation tue, memang tangan duk snap situ-sini jeklah... Sebelum ada yang mengkritik tugas saya tu, saye nak gitaw... "My jobs as photographer just for this lab preparation only, lab betul-betul takde lah nak bermanje dengan camera sangat..." Heh, kenape ? ingat saya tak boleh harap sangat ker nak buat kerja eksperimen nie.. (walaupun selalulah tak-moleh harap, kan Ken & Afiq?) jelir

2. Presentation for Ethics.

Okey, for ethics i've done my part as d 1st presentater on Wednesday, 9 Sept ago, at 9.25 in the morning. We're in a group of three, consisting Haziq, Hafiq n me, Azhar.. Eh, tak2.. Susun balik, Haziq.. Azhar.. Hafiq.. So, terbentuklah group HaH yang pendiam!! Hehe, serius... nie merupakan group paling diam dan 'penyenyap' (Maka rosaklah bahasa ko, Melayu). Group ni dilabel cenggitu oleh seseorang (maaf, nama terpaksa dirahsiakan atas sebab-sebab kepopularitiean) Kalau bace balik ayat first, macam gempak aje bunyi 1st presentator tue.. Sebenarnya, first presentator tue bukanlah seperti PAKAR DEBAT, PRESENTOR TERBAIK @ PEGUAM MANTAP yang mampu menjawab soklan-soklan pelik.. Tapi istilah tue lebih ke arah presentator yang banyak cakap tapi orang yang mendengar mungkin berkate macam ni... "Wah, bapak pelik english azhar tue.." Heh, serius nie.. my english is so bad enough for me to mention..penat *rendah diri kepada mereka-mereka yang berkata sedemikian*. Anyway, lets by gone be by gone.. Lepas ni kalau ada sape2 yang nak mengofferkan dirik untuk jadi tutor english saya, cepat-cepatlah contact ke nombor yang tertera dikaca skrin anda~ ihikhik

3. Test 1, Engineering Economy.

3-4 minggu sebelum test ni diambil, rasanya dah rasa macam boleh jawab kot. Tapi, dua hari sebelum test di ambil, tibe-tibe mode "rasa dah boleh jawab tue" tue deactivated menyebabkan saya menggelabah tahap jin kene halau dari tandas awam. So, berbekalkan doa+tawakal dan diakhiri dengan usaha sehari suntuk, barulah ada rasa ready-tak-ready nak test tue. Time jawab pun, entahlah.. feeling nak menjawab tue cam tak nak wujud sangat. Hish, kan bagus kalau setiap test boleh minta tolong macam game dalam Mafia Wars kat facebook tue.. lol

4. Visual Basics, Degree++ Class.

Mesti ramai yang taktau visual basic tue ape kan ? Visual basic tue macam application web development yang canggih skit la dari guna programming, microP n seme-seme bahasa komputer yang lain. Kalau diikutkan kos electrical macam saya nie, takdelah penting sangat VB nie. Saya ambil pun sebab ianya dah menjadi salah satu subjek pilihan yang wajib diambil sebelum grad. At least kena ambil 3, sekarang tinggal dua lagiklah. Tapi agak bagus jugak lah VB nie, bermanfaat untuk sesape yang kene wat programming untuk PSM kan ? *saya tak termasuk....* sengihnampakgigi

Kalau nak tahu lebih pasal VB, klik ini!

5. Assignment Power Electronic & Communacation System

Dalam banyak-banyak assignment sekarang, assignment Power E lah yang paling stress.. soalannya simple, design! Tak sampat separuh kertas A4 dibahagi 8 pun.. Tapi solutionnya macam nak buat thesis, sampai >8 pages. Nasib baik kita orang dah dibahagikan secara group oleh DR Awang tersayang tue, so tugasan yang rumit nie dah berjaya kami buat on time. ;) Dan alhamdulillah, ntuk assignment tue kami dapat 7.5 dari 10. Takdelah tinggi sangat, tapi rasa puas hati sangatlah dengan usaha kita orang tue. Terima kasih Dr Awaang... dan kepada kami bertiga tue yer..



Kami = me, Irwan & Ghafar

[~Okey, sebab takut-takut ade permintaan gambar tuan tanah, maka molek benarlah kalau saya persembahkan dulu gambar dibawah...kenyit lepas nie jangan nak request2 lagi yer..senyumkenyit ~]



Memandangkan banyak kerja dah siap, so bolehlah hidup dengan tenang 3-4 jam nie. Sekarang, tengah ready untuk buat assignment power, Com. Sys dan kerja-kerja PSM yang takkan berkesudahan tue.. Okeylah, jom sambung buat kerja balik... :astig:

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |