Wednesday, June 24, 2009

::~3~:: My Happy Family


Assalamualaikum w.b.t,

Disebabkan terdapatnya beberapa teman yang selalu bertanyakan mengenai keluarga saya, so untuk entry yang ke-3 nie saya ingin berkongsi cerita mengenai keluarga saya bermula dari huruf A untuk Ayahanda saya, iaitu Tn. Hj Awang bin Abdullah sampai laa ke huruf Z untuk Zariff Hakimi... (Oh ye, sebenarnya saya takda la bagus sangat sampai nak memanggil beliau dengan panggilan tuan haji nie).. Di sini, akan diceritakan serba sedikit mengenai keluarga besar saya yang dianggarkan hampir 37 orang termasuk ayah,mak, adik beradik, akak serta abang2 ipar, dan anak2 sedare yang disayangi semua....

Ayahanda saya, Tn. Hj Awang yang telah diberi nama oleh Allahyarham Abdullah bin Mat Zain (my atuK loL) telah dilahirkan pada hari Sabtu, 27 Mei 1944 manakala bonda saya, Pn. Hasmah binti Awang pada hari Isnin, 13 Disember 1943. Saya memanggil kedua-duanya dengan panggilan yang lebih mengada, iaitu Bat.... untuk ayah... dan Ma (singkatan untuk mama)....untuk mak saye...

Heh.... Rasa macam panjang plak kalau nak menceritakan satu-satu dari 37 orang tue... boleh tak kalau diringkaskan menjadi Family Tree Diagram aje? :P takpun dalam point form cam nie...




1. Hasni + Kamsiah

2. Haslina

3. Azri + Salwani
- Athira, 16thn

- Ekhmal, 13thn

- Alissa, 6thn

4. Aida + Khalid
- Noraishah Syukriani, 19thn

- Hafiz, 16thn

- Nor Suhada, 13thn

- Asyraf, 7thn
- Atiqah Najihah, 3thn

5. Nor Aziza + Wan Azid
- Aiman Solehin, 8thn
- Fatin Syahira, 7thn

- Aleya Maisarah, 3thn

6. Khairul Sazli + Khairunnissa’
- Syafiqah, 6thn
- Natasha Farhana, 4thn

7. Nor Fazidah + Saifulnizam
- Ainul Mardiah, 5thn
- Amir, 3thn

8. Shukri + Rahayu
- Zafri Hakimi, 1thn

9. Saleha

10. Ahmad Azhar
- Rara, 8bln stgh
- Bibi, 8bln stgh

11. M. Ariffuddin, 17thn
- Kitty, 1thn 9bln
- Kuning, 1thn 9bln

*penjelasan untuk warna : Merah = Married, Hijau = Blum berkawen, available! Purple = Blum berkawen, tp dah mempunyai anak... ^-^


Dengan tersenarainya nama-nama di atas, maka cukuplah gabungan manusia yang menghasilkan keluarga besar saya dengan jayanya... Tapi, akak kesayangan saya yang kedua, Allahyarhamah Nor Haslina sebenarnya telah meninggal dunia ketika saya berumur setahun dan belum sempat nak ‘save’kan wajah arwah dalam ingatan saya ketika itu. So, saya tak dapat laa nak uploadkan gambar arwah, walau cammane pun yang pasti hati seorang adik yang memendamkan perasaan rindu untuk bertemu dengan kakak kandung keduanya di sana kelak tetap menjadi harapan di kemudian hari.. Al-fatihah untuk arwah, semoga Allah memberi keampunan dan mencucuri rahmatnya... InsyaAllah.


.:[Gambar tersebut adalah mengikut susunan adik bradik yang sewajarnya....]:.


.:[Ah, posing y menawan- K. Nisa', K. Za, K. Sal, Abg Yo n K. Wanie]:.


.:[version anak2 sedare....-Aiman, skip!, atin, tika, e-cha, tasha, suhada, dan iqa- gambar nie diambil time gi menyelam2 kat Sekayu]:.

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE

6 comments:

yariennisha. on June 24, 2009 at 11:54 PM said...

Ok. bersedia ye.. panjang aku nak komen ni.. :)

1) Wow. Name ayah kau same mcm atuk kau sebelah mak ye. ;)

2) Innalillah untuk arwah akak kau.. Oo.. baru aku paham maksud kau pasal akak 2nd ni dulu. Haihs. sorry lmbt paham.

3) Aku nak ngorat nama yg dikalerhijaukan tu,bleh? ;;)

4) Rara dan Bibi pe khaba?

5) Hmm.. gmba cantum2 tu kau guna paint kan?

6) Dlm gmba cantum2 tu.. yg kau pakai baju purple tu.. isk, mcm kau dan isteri la pulak. comel gile perempuan itu.. ^^

7) Aku baru perasan (setelah 30 saat belek) ade gmba kau skali dlm gmba last ni.. Lol. Keciknye kau macam budak2! :P

Hee. sekian sahaja. :D

Mat Hazwan on June 25, 2009 at 7:54 AM said...

PEDOBEAR!!! ahhaha

ZaaRz on June 25, 2009 at 9:50 AM said...

Hanis : da bersedia ntuk menjawab soalan2 ko nie...

1. Haah laa.. aku pun baru perasan.. ;P

2. Takpe... Sedekahkan al-fatihah ntuk arwah ek.. thanks!

3. Akak aku tue pompuan, die tak menerima ngoratan dr sorang pompuan gak... :P~

4. Rara + bibi = rabit tue khabar baik dan bertambah sihat.. dorang kuat sangat makan loo... tp bdn tak naik2 macam aku pun..

5. Yep, adik aku buatkan.. rajin die.. aku tak pandai... nk mintak tlg ko ajarkn potatosop, boleh? ^^

6. erk, tue bukan aku ciK hanis.. tue abg syuk aku, dan isterinye... :P

7. Aku memang kecik pun... hohoho...

Thanks ntuk seme2 komen2 ko yer...

Melancolic : Ape kebende tue ?

yariennisha. on June 25, 2009 at 10:28 AM said...

Eh laa.. salah ke. :">
macam muke kau la beliau.. :)

Mat Hazwan on June 25, 2009 at 5:53 PM said...

ko search kt wikipedia...

ZaaRz on June 30, 2009 at 11:12 AM said...

pedobear... takde pun ? bobby bear adelah.... :)) =))

Eheks.. Anis? ye ke ? bermakne, aku hensem cam abg jugak la... :)

Post a Comment

 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |