Monday, June 22, 2009

::~2~:: Selamat Hari Bapa


First of all, di sini saya nak ucapkan :

Selamat Hari Bapa;

&
Happy Father’s Day*

Kepada semua bapa, ayah, abah, abi, daddy mahupun mana-mana suami kepada si isterinya(atau isteri-isterinya) yang dalam masa setahun akan juga bergelar ayah, dan khas sekali buat En. Awang bin Abdullah merangkap ayahanda tercinta kami yang telah banyak berjasa dan berkorban membesarkan kami 11 beradik.

*Sebab dua bahasa itu aje yang saya tahu, so dua ungkapan itu aje laah yang muncul kat sini..


Buat Ayahandaku,



Di awal kemunculan ku ke dunia ini,
Ku terlihat telibat ayah di hadapan ibu,
Memberi kata-kata peransang untuk ibu,
Supaya tekun, sabar dan ingatkan-Nya slalu,
Dalam melahirkanku itu...

Setelah ku menginjak pasir-pasir dunia,
Ayahlah yang banyak membantuku,
Tika ku ingin bertatih,
Kau memimpinku...
Tika ku terjatuh,
Kau mendukungku...
Dan,
Tika ku menangis,
Kau hilangkan tangisan itu,
Dengan segenap pelukanmu yang dingin
Terus menyamankan diriku di ribaanmu..

Dan kini,
Telah banyak kulakukan,
Kesalahan dan kesilapan,
Yang berpunca dari kelemahanku sendiri,
Oh Ayahku, maafkan anakmu ini...

Selama ku hidup di dunia yang fana ini,
Ku sedar bahawa,
Hanya engkau dan ibulah lah yang banyak berkorban untukku,
Yang telah bersusah payah menghantarku ke menara gading,
Sehingga anakmu ini dapat bergelar manusia berpelajaran.

Doaku,
Peliharakanlah kedua-dua ibu bapaku,
Titipkan kebahagian untuk kami sekeluarga untuk hari2 yang mendatang... Amin~

::~ZaarZ::~
21 Jun 2009 @ 11.30p.m

~~Terima kasih, ayah dan ibu... ^_^ ku Sayang Ibu3x... dan ayah...~~


Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE

4 comments:

reezLEEN on June 22, 2009 at 9:14 AM said...

hehe bro lg 5 tahun kot... tgu.... wawawaa gedix sungguh :)

ZaaRz on June 22, 2009 at 9:23 AM said...

5 tahun ? eh....
lambatnye...

TERPAKSA laa az kawen dlu yer... :P haha~

yariennisha. on June 22, 2009 at 6:35 PM said...

*ayah kau bace tak blog ni?*

kalau ye,
Hye Encik Awang bin Abdullah..!
Tahniah kerana berjaya membesarkan anak second last encik ni dgn jayanya.. ^_^

kalau tak,
kau kirimkan salam je lah ye kepada beliau.. :)

ZaaRz on June 23, 2009 at 8:14 PM said...

Hanis..

Thanks..

Agaknye die tak bace, sebab die tak nak amek kesah sangat dengan tenet2 nie... :P

okIes... salam tue, anggap jek dah ditunaikan! :)

Post a Comment

 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |