Sunday, June 28, 2009

::~5~:: One Message Just Received!



25/06/2009 @ 10.42pm


One message received. Hp Maxisku yang berada pada sudut kanan meja laptopku ini ‘vibrating’ menandakan satu message baru je memasuki inboxku. Dengas pantas, aku terus menggapai handphone tersebut yang jaraknya kira-kira setengah meter di atas 'mirror desk' di sebelahku ini. Sambil mata yang masih menghadap skrin laptop aku yang displaynya-rosak-berbelang2-tapi-tak-reti-lagi-nak-hantar-baiki, aku menekan butang unlock, dan terus menekan message yang baru di terima itu tadi....



- NH xcident, nak tahu cam mana...cuba try contact dia -

Ya Allah, betapa terkejutnya membaca sms yang dihantar oleh Abg Syuk, mengatakan yang bekas anak murid kesayangan beliau tue accident. Dengan perasaan yang seakan-akan tidak mahu mempercayai perkhabaran message tersebut, aku terus menggapai hp yang satu lagik (Celcom, it's in your hand) untuk mendapatkan perkhabaran yang benar lagi elok dari Cik NH yang ku kenali itu, merangkap kawan baik aku yang ke 5.5 juta. .. Call sekali, tak angkat.... Aku biarkan beberapa saat lepas panggilan pertama itu dibuat. Dan pada ketika itu juga, aku berfikir... patutkah aku menelefon die tanya hal yang tak elok di dengar ni. Ye, patut! Bisik hati kecilku... Aku terus menelefon beliau buat kali ke-2 berturut-turut, dan still jugak tak angkat. Mulalah dahiku yang licin ini berkerut-kerut, menandakan sekelumit kerisauan telah berlegar-legar dalam benak fikiranku. Cuba lagi, untuk kali ketiga.... Ku tunggu beberapa deringan, dan deringan ketiga... panggilan tersebut diangkat. Alhamdulillah.

Aku : Assalamualaikum, dengar kata cikgu cakap NH excident ? betul ke?

NH : Haah.... Petang tadi... Masa lepas ambil adik balik skolah.....

***

Talian diputuskan setelah aku ajukan beberapa soalan detektif kepada dia. Agak terkejut mendengar apa yang diceritakannya tue. Menurut NH, kejadian tue berlaku dalam sekelip mata ketika dia sedang memboncengkan adiknya. Hanya beberapa ketika selepas itu, sebuah kereta (tak dapat nak mention no plate, jenis, dan warna) yang di pandu oleh seorang perempuan (nie la antara salah satu sebab aku tak caye sangat pompuan yang baru dapat lesen P bawak kereta) telah melanggar dia dan adiknya itu dari belakang.. menyebabkan dia tergesel di bahu jalan dan adiknya terjatuh dari motorsikal tersebut. Syukurlah, dia dan adiknya tue tak mengalami kecederaan yang serius sangat. Cuma luka dan calar ringan2... Alhamdulillah, kerana tiada apa-apa yang buruk berlaku kepada dia dan adiknya hari itu.....

**-End-**


Di sini, saya nak mendoakan agar beliau (dia dan adiknya) bersabar dalam menghadapi ujian dari Allah. Semoga beliau dapat mengharungi segala keperitan dan kesakitan yang dialami dengan sebaik mungkin. Sapu ubat di tempat yang sepatutnya tebal2, makan pil yang diberikan doktor dalam kuantiti yang telah ditetapkan (jangan kurang, jangan terlebih, nati overdose pulak...) Berehat laa cukup2, jangan terlebih rajin nak buat keje2 umah tue lagik.. okay ? :)

Ya Allah, sembuhkanlah kesakitan yang dia alami.. ringkankanlah bebannya dalam menghadapi kesulitan di dalam mengerjakan ibadat kepadaMu. Jernihkanlah setiap air mata yang bercucuran dari tangisan kedukaannya dengan nikmat yang Engkau berikan kepadanya di kemudian hari. Amin~ :)


[notakaki : Sebenarnya entry ni di post 2 hari lepas, tp sebab terlalu busy dengan kerja+kelajuan internet yang tak memuaskan, so malam ni baru dapat post.. Harap maklum. :) ]

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE

2 comments:

cHeQ 민미 on June 29, 2009 at 11:09 PM said...

sy juga mdoakan smoga org bkenaan cpt sembuh..~
25/06/2009..hehe~
task 4 u..g youtube, try type kat search box, 090625, pastu try lg skli type 250609 lak..tgk yg mn lbih byk rsltnya..lalala~ ^^

ZaaRz on June 30, 2009 at 12:11 AM said...

Uiks... What for ? :P~
Hehe.. takde kudrat nak masuk youtube la dik, tenet ni slow sangat... :(

Post a Comment

 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |