Wednesday, July 01, 2009

::~6~:: Nanas + Bawang = ?-?



Assalamualaikum...

Dah lama tak update rasanya blog nie.. Agak-agak berapa lama ek ? 2 hari ? 3 hari ? Oh, semestinya tidak.. Mengikut perkiraan tuan tanah, 5 hari jugak la saya tak bermesra dengan blogging life ni... ? Maafkan daku ek kepada pembaca2 dan pengkomen2 (betul ke kata nama ni ?) yang selalu memunculkan diri dalam blog saya ini. By the way, mesti anda semua terkesima terharu ter-tak-faham dengan tajuk entri kali ini. Okay, malam ini saya taknaklah membebel aje kat ruangan ni. Just nak crita, ape yang menjadi penyebab ketidak’online’nan saya 2-3 hari ini. Bermula dengan tajuk di atas, apa yang anda tak faham dengan gabungan kombinasi dua makanan pelik tersebut ? Adakah soalan-soalan cepu berlian seperti ==>"Makanan berkhasiatkah itu ?, Formula diet baru pengambilan makanan secara seimbang yang takkan dihebahkan di tv seperti Jus MATE5 yang fames tu ke...?? "

Oh semestinya tidak untuk sekali lagi, sebenarnya gabungan kombinasi pelik buah-sayur tersebut adalah tak berkhasiat seperti yang anda fikirkan... Tak caya ? Ini buktinya....


Nanas + Bawang = Saya sakit perut selama 2 hari berturut-turut lamanya...

Ahaaa... itulah sebabnya mengape saya tak dapat nak meng'online'kan diri walaupun Encik Vodafone ni memberikan kerjasama yang gilang-gemilang kerana telah mengeluarkan cahaya biru ini dan ini semasa proses men’download’ anime-anime yang berkaitan. Tetapi, saya tak dapat meneruskan niat baik saya untuk menemani beliau menghabiskan proses downloading tersebut kerana kesibukan bertapa di dalam tandas berjam-jam lamanya. Okay, sebelum saya merapu lebih jauh... kite tutup cite download-mendownload nie..

Haih.. Nanah Nanas oh nenas, kenapa la kamu tak boleh sebati dalam pancreas daku ? Isk... isk.. sebab kamu, saya terpaksa meronta-ronta selama 2-3 hari ini... Dan bawang juga telah menyebabkan kemuntahan sebanyak 2 kali pada hari selepasnya. Ish, pasni taknak la makan gabungan nanas + bawang yang menjadi penyebab cirit-birit tersebut... Fuhh...
baru lega sikit bila dapat lepaskan perasaan kat nanas dan bawang ini. Apa yang boleh disimpulkan di sini, saya anti-nenas dan benci bawang... Heh~ Terima kasih kerana membace ye!

** Saya sekarang tengah mengasingkan bebawang yang timbul di celah2 daging+ayam tersebut.. ^-^ , so kalau tengok saya makan burger satu2 tue, jangan kepelikkan la yer.. da memang jadik tebiat sejak dlu lagik.. :P **



Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE

9 comments:

yariennisha. on July 2, 2009 at 8:39 AM said...

Weii.. aku teringat gaya kau makan berger kat mcd dulu.. hehe~ :P

hmm.. CB ek kau.. sadis2.. ni dah elok blum?
ade minum teh kelat x?
(teh 0 yg takde gula tu.. euww. T_T )

reezLEEN on July 2, 2009 at 9:52 AM said...

salamzz... haa cian nyer kau. xpe xpe anggap jer sumer tu ujian buat kamu.. hahaha :)

btw... fyi sumer ubat ade kat farmasi @ klinik ble jmpe dokrtor. nie mesti kamu x amek ubat kan.. smp berlarutan 2/3 hari.

haha lepas nie jagai diri.... makan elok elok...

ZaaRz on July 2, 2009 at 11:46 AM said...

Hanis, aku tulis ayat y bawah skali tue pun teringat kat berger mcD ritue... ;P

Dah elok dah... ;) thanks!

Iwan : hoho... tolong belikan ubat boleh ? tak larat rasenye nak g beli ubat tue... :P thanks neway!

yariennisha. on July 2, 2009 at 4:06 PM said...

Dah sihat dah?
Good. :)
nanti jom makan burger sama-sama lagi.. nak tengok gaya unik kau tu! haha~ :P

ZaaRz on July 2, 2009 at 6:47 PM said...

alaa... anis perli lagik.. :P
takpe2, aku dah taknak makan asing2 lagik... ehehe

yariennisha. on July 3, 2009 at 9:42 AM said...

Gurau je laa.. :)
Takpe2.. jangan la ubah gaya kau tu.. kang roti ke mana, daging tu ke mana pulak kalau kau tak asing²kan..
haha~ :P
ikut cara mana yg kau selesa la.. :)

reezLEEN on July 4, 2009 at 3:39 PM said...

ubat??? bley jerr.. nnt bro belikan berger as ur medicine... nak x??? ermmm kali nie mesti az nak lg... alalla :P

Mat Hazwan on July 5, 2009 at 12:05 AM said...

sekali lagi aku sakit mata nak baca posting ko... ahhaha

ZaaRz on July 5, 2009 at 10:52 PM said...

Takjumpe lagik laaa bob template yang best2... ;)

Post a Comment

 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |