Sunday, April 04, 2010

::~76~:: Hantu Di Balai Cerap ???



So, semalam berkonvoi motor dengan jijo, hafiq dan mubarak dan aku sebagai ketua rombongan dari Kolej 10. uhuks~ Seram jugak bila lalu jalan ke Balai Cerap tuh, gelap semacam... Dah la sebelum2 ni ada dengar cerita yang mengatakan Balai Cerap tuh tempat berhantu, ada hantu raya laa.. hantu langsuir laa, pontianak berwajah jambu, pocong polka dot la... Setakat ni, macam2 spesies hantu yang pernah aku dengar, cuma zombie je takde yang jumpa lagi..


Teringat pulak, sebelum cuti sem lepas ada sorang kawan Abu rumate aku datang sini.. Die cerita la die ternampak hantu dekat balai cerap pukul 3.00 pagi. Tapi disebabkan die tak menyangka benda tu hantu raya, so die dengan slumbernye snap kelibat benda tu dengan DSLR die… Tapi bila ditengok dalam LCD tuh, takde pulak. So die tanye lah kawan sebelah dia pasal kelibat tuh… tapi kawan die, ponnn buat2 tak nampak n ajak budak DSLR tuh turun… Haish.. dua orang budak ni buang tebiat jugak pepagi buat shooting dekat Balai Cerap tuh… Sampai kat bawah tuh, si kawan kepada budak DSLR tuh cerita la benda yang dia nmpak … ape lagi, dua2 menggigil ketakutan sampai tidur dekat bilik kawan… takut2 benda tu ikut, then kene kawan2 dorang sekali agaknya.. haish~

Ok, sambung cerita semalam….

Semasa aku bawak motor meredah kegelapan malam tuh, memang terdengar jugak bunyi2 yang menakutkan , tapi biasa la.. buat2 cool. Gentleman. Tapi kalau dah nama bermaksud, BUNGA yang terpuji jugak… unsur2 “Pembungaan-Separa” tuh ada jugak dalam dirik. Then, sampai satu selekoh dekat puncak bukit tuh... aku ternampak sebuah kelibat, eh tak.. bayangan yang makin lama ditengok, makin membesar.... Aku buat dek lagi.... Ye lah, orang tua2 cakap kalau rasa ada benda ikut.. jangan tengok belakang dan buat tak tau je... Kalau malam, rasa tak sedap hati.. baca ayat kursi banyak2... Tapi, tengah bermain2 perasaan cuak tuh 2-3 saat, aku pun tengok lagi dekat bayangan dihadapan motor aku yang makin mendaki lerengan bukit balai cerap tuh... makin menjadi2 besarnya...then aku terpaksa menoleh ke belakang, langgar pantang larang orang2 tua just tuk make sure kawan2 aku bertiga tuh still berada di belakang aku.... bila berpaling ke belakang, aku nampak mubarak sedang follow macam biasa... belakang lagi, nampak jijo bawak motor memasang Hi-Light. Rupenye2, tu bayangan badan mubarak dek sinaran lampu tinggi motor jijo tuh.. isy, jijo2x.. dah tau duduk belakang pon pasang lampu tinggi... Mubarak pn salah jugak, badan besar2x menakutkan aku jek... isy~

Tapi, masa aku naik ke balai cerap tu memang lah betul suasana dia tuh boleh dikatakan 1001 benda yang diceritakan sebelum ni, wujud. Gelap. Sunyi sepi. Takde street light. Kiri-Kanan semua semak… Yang adanya, sinaran bulan separa purnama. Tuh pun kalau dilihat dari atas… tapi aku percaya takkan ada orang bawak motor memalam pandang atas sepanjang mendaki balai cerap tuh. Hoho~

p/s : Takde benda menakutkan pun berlaku sepanjang 4 jam aku kat balai cerap tuh.... :)

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |