Sunday, December 20, 2009

::~56~:: Roti dan Jem



Bangun di awal pagi merupakan salah satu proses normal bagi pelajar, sama ada pelajar sekolah rendah, menengah, mahupun universiti. Mengikut satu perencanaan yang telah dikemukan oleh Kementerian Pelajaran Tinggi Malaysia, statistik pada tahun oktober 2009 telah menunjukkan beberapa perubahan tingkahlaku pelajar di mana golongan tersebut akan bangun seawal yang boleh bagi mengulangkaji pelajaran, menjalankan ibadat malam, serta bersenam di awal pagi. Bagi pelajar yang bernama Ahmad Azhar(wow, that was me!), beliau bangun pagi adalah kerana ingin menunaikan solat subuh di mana ianya wajib ditunaikan bagi mereka yang sudah potong, bukan WiMax (err.. sedikit kelucahan disini.. tapi hakikat), dan semakin awal beliau bangun kerana kelaparan yang dialami beliau pada waktu pagi adalah berkadar terus dengan masa. Heh, dah... macam baca berita jek.


Hari ni, bangun pukul 5 lebih... dek taktau nak buat apa sementara tunggu azan subuh, ditambahkan lagi dengan kegatalan kelaparan yang menggaru-garu dari dalam dinding perut, rasa macam tak boleh hidup tanpa makanan jek. Heh, memang realiti kan.. manusia takkan dapat hidup dari makanan, dan makanan takkan dapat lari dari manusia. Errr... Melalut lagi. Sorry.

So, nak dipendekkan cerita...



Si tuang (satu kesalahan tatabahasa disini..encem) blog pun cari lah makanan yang ada di dalam bilik yang sedang dihuni sengsorang selama 2 hari nie (mane rumate.... rumate.. balik cepat & bawak makanan banyak2), dan terjumpa la sebungkus roti. Tapi, tak dapat nak lahap pun roti tue sebab takde jem. Oh, lupa nak cakap.. Si tuan rumah nie memang tak boleh makan makanan yang takde selingan dengan kawan-kawan kepada makanan tersebut, macam roti (kene ade jem), nasi goreng (kene ade sup), burger (kene ade daging.. =P)... and air (kene kosong, taun sekarang nie...).

[~Aha, cute gile gambar roti tue.. Tak sampai hati nak makan... picca - Google ~]

So, nak dijadikan cerita... semalam dengan penuh semangat yang berpada-pada, jem kaya ber'model'kan seri aji pun dibelilah, tapi tertinggal kat kedai tue pulak. Ish, ingat hari ni nak pergi ambil balik... tapi taktau laa orang kedai tue ingat ke tidak, ntah-ntah die buat taktau dah.. Haihloo, cenggane laa boleh tertinggal jem tue... maybe masa beli tue niat tak ikhlas kot, sebab ada 2 pompuan cantik-tak-cantik tapi ala-ala supermodel tahap dewa (orang luar, kot) kat kedai tue, pastu rase menggatal gi tengok sampai tertinggal jem tue.. haihloooo.. gatal, azhar miang, gatal... ee~ yurrrK... (salahkan pompuan sebab pakai pakaian yang mencolok mata). Anyway, umpteenth sorry for the double-mengarut untuk hari ni... tumbuk

p/s : ada sape2 nak tolong belikan i jem tak ? nanti kite share roti, kay..... :devilishgrin:

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |