Tuesday, October 06, 2009

::~33~:: Facebook, bahaya tak ?


Gud Nyte...

First of all, nak tanye kat korang semua yang pernah ada muka-buke, buku yang bermuke-muke, atau lebih tepat lagi dipanggil facebook tue...

Soalan yang perlu dijawab untuk malam ni.... Bahaya tak facebook nie ek ? merajuk


Saya tengok, ramai kengkawan yang dalam friend list duk pamer-pamer nombor henpone masing2 dalam facebook tue.. Kalau laki tue, lain cerita la *kot*. Kebanyakan yang duk pamer no telepon kat profile tue, perempuan.. isk, kan kene kacau-kacau nanti... mulelah nak report kat mak ayah, tok batin, penghulu kampung semua tue... Papepun, semuanya hak masing-masing..... kan ?? Saya takde hak nak menghalangnya, terpulanglah pada korang semua nak letak or tidak no pone korang kat FB tue...
siul

Btw, bagi saya.... social networking yang dipanggil buku-yang-bermuke-muke tue tak berapa selamat jugaklah. Rasa macam privacy diri ni sentiasa diperhatikan. Dan semalam, tengah-tengah syok main mafia wars dan crita pasal road block polis, tiba-tiba jek ade orang buzz kot FB tue... (walaupun sebenarnya FB takde pun buzz-buzz nie),

Saiful Nizam : Aya chatting ngan sape ?? belajo ke bercinte ? K Azi nie... [11.36pm]

Ahmad : chatting ape nye... baru balik open hose nie... [11.37pm]

Heh.... agak terkejut beruk laa bila kakak saya tue duk ON FB lagi masa tue dan men'buzz'kan saya... Hish... Kalaulah ayah saya yang buzzkn, cakap cenggitue ? alamaknye nanti, balik ganu kena rendam dalam mesin basuh pastu spinned terus dan jemur atas pagar-pagar kerawat besi tuee la kot....

Pastu, ditambah lagi dengan komen nie dari kakak saya tue....

"Salam aya. Aya chating- chatting jugok. Study biar power.Bkn setakat kena rendam lam mesin basuh, kena spin terus..he he he. Boring tak dok patient ni. Hok mane se awek ni? cu tunjuk kit"

Okey, untuk ayat permulaan tue... InsyaAllah, akan diusahakan... Yang jadi masalahnye, ayat last tue... T____T Cube bayangkan lagi sekali, kalau ayah saya yang bertanya cenggitue ?? Oh, tidak...tidak mungkin..... Tanak laah beliau pandai main FB2x nie.. bahaya bagi anak-anaknye yang belum berkahwin macam saya nie... ngee~ senyumkenyit

Alahai, facebook2...... lepas nie dah tak boleh nak menipu2 lagi, mesti terkantoi terang-terangan gaknye... naseb baik, saya takde awek kat FB tue... topi



Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |