Monday, August 10, 2009

::~8~:: A New Update!


Assalamualaikum....

Pertama sekali, saya nak memintak maaf bergunung-ganang di atas kegagalan saya men-update-kan blog ini buat sekian lama. Sebenarnya, kegagalan tersebut berlaku disebabkan masalah-masalah yang tidak dapat dielakkan yang berlaku sepanjang ketiadaan saya di sini (betul nie, tidak tipu!).. Meh nak list’kan skit problem tue..

Pertama : Laptop...

Masalah pertama ini membuatkan saya tak berapa boleh nak hidup macam orang yang normal, dengan kata lain... macam abnormal gile rasenye bila laptop yang baru jek pakai 2 bulan tue, kene hantar kat HP service center. Sebabnye, LCD skrin nye dah menunjukkan tanda-tanda positif H1N1.. Opps, maybe tak macam H1N1. Sebabnya, H1N1 kalau tahap2 awal tue, boleh aje dirawat menggunakan ubat-ubatan dan jampi-jampi serapah. Tapi, in case of my laptop, LCDnye tue cannot be cured at all and must be changed with the new LCD. PaPepun.. Bahagia jugak bila kali kedua call HP KL service center kat KL tue, HP’man’nye cakap... “Kami tukar baru LCD laptop encik”. Dengar aje perkataan baru tue, terus je sejuk dan dapat bertenang. Tapi sekejap aje kot... Sebab, tak puas hati bila dengar ayat kedua Encik HPman, “But, it will takes around 3 weeks...” Ah, hampeh betul. Tukar LCD pun makan masa 3 minggu. Tak patut lah HP buat kat saya begitu.. Masa tue, mula la hati ni berkata-kata,

“Tukar LCD pun makan masa 3 minggu, padahal amek ajek LCD tue sambung kat Laptop aku.. Macam susah sangat nak buat”.

Haha~ bila difikirkan balik.. agak tak matang jugak la otak pada mase tue..(MASA tu jek yerP!) Tapi takpelah, tue menunjukkan kerisauan + kebimbangan semasa ketiadaan laptop selama 3 minggu tue. Pada mulanya, rasa macam tak dapat jek nak berpisah ngan laptop tersayang tue.. rasa macam kehilangan sangat. Kehilangan tangan untuk berbuat ‘something’ yang tak berfaedah cam menulis blog nie... :P

Papepun, dua hari lepas laptop ni dah pulih cam sedia kala + ber’skrin’ baru.. Meh kite lihat gambor beliau yang bakal menjadi kejelesan beberapa orang :








.:[Laptop baru, kenelah berkorban skit pakai genuine antivirus.. Kalau tidak, mboh layang'laa beli-beli yang ori nie, crack sudah]:.

Second : Final Year Project (PSM)

Sebagai pelajar tahun akhir di Fakulti Kejuruteraan Elektrik, kampus Skudai, semua pelajar tahun akhir di kehendaki mengambil subjek PSM (ayat formal skit, bagi budak-budak tahun 1 yang baru masuk jeles skit ^_^). Actually, this subject is divided to two, which is PSM 1 for semester 1 and PSM 2 for semester 2. Eh, cukuplah kot brief introduction ntuk subjek PSM tue. Kan nanti, blog ni plak jadi sumber rujukan student PSM... =P~

For my PSM 1 project, I was positioned under electronics department, which is not really my choice.. Sedih plak, masa first briefing dulu pilih lain... Tapi lain pulak yang dapat. Ingat ke dapat laa IVAT (stands for Institut Voltan Arus Tinggi ), tak pun dapat POWER, tapi dapat Electonics plak. ISk, kecicawawawawa betul... Dah la tak brape tau sikit penggunaan software untuk elektronik tue.. Hmm... Tue la, masa muda-muda dulu tak rajin sangat nak belajar software macam MATLab, MULTISim, dan Pspice. Skang dah mula laa rase beban-nak-belajar mende alah tue semua dari awal. Papepun, supervisor saye, Encik Jaafar Shafie tue dah cakap bahawe project yang bakal dibuat ni ‘rasa’nya tak ade melibatkan penggunaan software, cuma hardware ajek. Tue dah melegakan hati dan perasaan yang haru-biru ni skit, tapi bila difikirkan balik... kene tau jugak basic technique software2 tue kalau nak design circuit + hardware for each problems given by beliau~. Isk~.. Confuse... Nak belajar Pspice tu ke, taknak ? Kalau belajar?? Guna ke nanti ? Isk... Cuba aje la tau skit2 dulu,at least nenati kalau guna, takde la terkapai-kapai sangat. Kan ?

Erk.. Tue jek lah main problem setakat ini. Kalau di ikutkan banyak lagik problemsnye, tapi nanti panjang-panjang sangat....malas plak korang semua nak bace... Heh~ Till then, SalaM~ (hoHo... ending berbaur kemalasan skit~Ngee~)


Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE

10 comments:

reezLEEN on August 10, 2009 at 9:45 PM said...

salamzz... ermmm baljo jerr laa... nnt bley r balgak sket kat junior yag kamu pandai sumer software. hahaha..... POWR electrical engineering besh sgt2.... bro blajo x pndi :(( x dpt nak study course tuu....

wawawaaaaaa..... kiciwawawawaaaaa :((

ZaaRz on August 10, 2009 at 10:49 PM said...

isk....kiciwawawa tue, macam perli je ? Hehe...
tak la... multi sim tue da pandai basic2 die, yang dua software lagik... tak pandai... ingat nak amek kursus autoCAD jek, macam berguna skit ntuk masa depan nati... haih.. cnfuse.. banyak sangat software...

yariennisha. on August 11, 2009 at 12:51 AM said...

Laa.. kau under INSEED ke?
Isk. Aku rase mcm best je kau punye psm tu. takyah coding2 langsung?
Oh, jeles.
Aku masih kebingungan nak buat ape ni.. >_<"

ZaaRz on August 11, 2009 at 9:44 AM said...

aiyark.. hilang plak komen tadi..

erm... hanis, haah.. aku under inseed... tak best lo... kene tajuk pun ntah pape, general sangat.. ko da dapat ke tajuknye ? under ape ?

Jay Saja on August 11, 2009 at 3:23 PM said...

waaaaa~ knp sy xsdikit pun rse jeles dgn laptop dan antivirus anda itu...?? hoho~ ;P

bro...blajo je la broooo~ huhu. T_T

ZaaRz on August 11, 2009 at 6:30 PM said...

hak~ Ye ke tak jels ? :P
takpe la... T-T

orite... akn ku pelajari... cheh, esok test pun tak stadi lagik nieee

reezLEEN on August 11, 2009 at 8:22 PM said...

huhuhuuu xde nyer sindir... ermmm autoCAD??? wawawa bro hebat. heheh bro ade sijil fasilitator tuk kursus autoCAD... nak blajo ngan bro ke???
hehehe :P

ZaaRz on August 13, 2009 at 6:42 PM said...

erk.. tolong ajarkan, boleh ? nati az blanje.. blanje.. blanje.... bro makan byk kan ? tak jadi la nak blanje... :P hehe... ^_^

reezLEEN on August 13, 2009 at 7:58 PM said...

hahah boley jerr.... nak blaj tang ape tuu.. ahaha kne blanje gak....
bro makan bende murah murah jerr.. ermmm shirlon steak... chicken chop... x oun burger king

ZaaRz on August 14, 2009 at 12:58 PM said...

erk.. takmo lah.. makanan tak baik ntuk kesihatan semua tue... haha..

takpe2, nati turun laa JB... orang da tak dapat la p kota tinggi, abg orang da pindah ke ganu.. hish... :P boleh gi makan skali nati.. :) kan2 ?

Post a Comment

 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |