Monday, January 11, 2010

::~61~:: Hari Isnin~



Biasanya kalau hari isnin, mesti semua orang tak suka kan ? Biasanya kalau hari isnin, semua orang start menyibukkan dirik dengan kerja masing2 dah... biasanya kalau hari isnin, mesti kena paksakan diri untuk bangun awal, tak tidor lepas subuh dan pakai baju formal (read : bertali leher, berkasut hitam, baju kuliah)... kan ? Dan macam saya jugak, sangatlah tak suka dengan kehadiran hari isnin nii... T_T Tapi, life is a circle.... We must facing it even though we dont want too... Does so ? (Does so - ayat lecturer mat saleh celup minyak power sys. analyses)....

Then, bila masuk je hari isnin, mesti kena siapkan diri sebagai kaunter pertanyaan Encik Supervisor PSM. Bila masuk je hari isnin, mesti kena tulis, lukis2 litar dalam logbook PSM; apa yang dah edit, apa yang ditambah, apa yang dipakai, apa benda apa yang bila apa je, die menghasilkan ntah apa-apa... bila masuk jek hari isnin, mesti kena pergi situ-sini cari barang untuk PSM.... dan hari ini, bila masuk jek pukul 12 tengahari tadi... rasa happy sangat sebab bersemangat nak pergi ambil tempahan komponen yang dibuat dekat Cytron Technologies kat taman U tuh....


[~Bungkusan yang diterima..~]



Ekceli, tempahan ni dah dibuat minggu lepas... tapi baru sampai sebab shipment from singapore.... Haih, barang luar negara tue...jelir Tapi sebelah JB je pong, sejam jek dari sini..


[~Gambar yang telah dizoom 44x~]

Haa... itu dia, pulse transformer... kalau ikut bahasa melayu, benda alah ni dipanggil pengubah denyut... Heh, walaupun benda ni berbeza ngan transformer biasa, tapi benda nie laa yang memainkan peranan penting dalam PSM saya. Nak dapat menda ni, bukannya senang.. dekat Malaysia ni, stoknye takde langsung... tapi dekat singapore ade dalam 26 kot... T_T Walaupun harganya sama macam topup RM30, tapi saya rasa macam tak berbaloi jugak.. sebab kecik gile!!! Even kad topup RM30 tu pun 10 kali ganda besar dari menda alah nie.. hailoh, electronic-electronic... kecik sungguh!

So memandangkan Pulse Transformer dah berada dalam genggaman, lepas ni boleh laa nak proceed dengan PSM. Dan insyaAllah, dalam sehari dua ni siaplah prototype untuk rectifier circuit.. Oh, dah tak lama dah.... Siap, merdeka!!

[updated on 12/1/2010 : petang ni masuk LAB.. kena testing litar yang da siap.. hoho.. doakan tak meletup ek!~]
best~:woooh: best~

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |