Tuesday, November 24, 2009

::~50~:: Trip to N. Sembilan dan Melaka


Yeay...

Akhirnya misi pergembaraan menjejak anak-anak sedare di N9, Pahang, Kelantan, dan Terengganu berakhir dengan jayanya... Alhamdulillah..... Malam nie, nak cerita skit perjalanan pengembaraan yang begitu mencabar tersebut... jelir

Trip pertama bermula pada hari Rabu, 18 November lepas... Pukul 3.30 petang, saya bertolak ke rumah Abg Yo di Senawang, N9 untuk berjumpa dengan 2 orang budak yang makin bertambah-tambah comelnye, Natasha Farhana ngan Nurul Syafiqah... Perjalanan ke sana tak lama, just taking 3 hours by bus. Pada mulanya... pepandai aje cakap kat abg yo yang sampai lebih kurang 4 jam setengah, tambah-tolak dalam pukul 8 lebih-sikit cenggituelah baru sampai kat N9 tuh. Tapi, pukul 7 pm dah sampai kat sana... Then, terpaksalah si abg tue rush-rush ke Terminal 2 untuk menjemput adiknya yang dikasihi ini... Kena marah jap, sebab buat andaian sendirik sampai pukul 8 lebih..spesifiknye lagik, lepas isyak.. Haha, masa tu macam-macam teori berupa alasan tak masuk akal keluar dari fikiran dek nak support teori sampai lewat tadi.. Antaranya, "bas tiba-tiba dipasang sayap.... staff PLUS wat gotong-royong mop highway...ngan angin puting beliung tolak bas laju-laju bagi cepat sampai..." HoHo. Dush~ Dush~ Tak saje2 kena laungan "korok....MU* 2 kali dari abg yo... T_T

Setibanya di Seremban, berjumpalah 2 orang budak niee...


Photobucket
[~Kak Long ngan bakal Kak Ngah.~]

Pastu, hari jumaatnyee pergi makan malam kat Umbai, Melaka. Abg yo cakap kat situ, crowded kalau weekdays sebab one of the famous place for "seafood-glutton" kat pantai barat. Eh, ye ke ?

[~Otw ke Umbai, Melaka. ~]

Dalam hati ni dah mula mengata-ngata, "macam takde orang aje.. macam tak sedap aje... Macam terpinggir jek tempat nie.... Tapi takpelah, makan free...angel" Maybe masa saya pergi tu malam jumaat, so takdelah ramai orang sebab bukan weekend...Tapi abg yo cakap, memang sepatutnya hari jumaat ramai orang, sebab dah start school holiday. Orang dari Singapore, Johor, Negeri Sembilan even KL dan Selangor pun turun makan dekat Umbai tue. Orang Melaka memang takyah cakap la, jalan kaki pun boleh datang Umbai tue.. kan2 topi ? Disebabkan first time sampai kat situ, so beberapa keping gambar berjaya lah disnaplah.. encem


[~Gambar sebelum masak aje ade, yang lepas masak.. habis dulu sebelum dapat disnap...~]

Actually banyak jugak makanan yang diorder malam tue, antaranya pari bakar, udang goreng kunyit, ketam masak merah, sotong bakar, kerapu tiga rasa, kerapu bakar, kailam ikan masin, n memacam lagiklah. Semua makanan tue dihabiskan oleh 3 orang dewasa (me, kak nisa', abg yo) dan 2 kanak-kanak bawah umur, Tasha ngan Syafiqa.. Pheew... Penat nak menghabiskan segala-mala makanan yang diorder tu, tapi alhamdulillah semuanya habis tanpa perlu ditapau. ^^ senyumkenyit

Haah, semasa menunggu order sampai tue, saya ternampak dugong berendam kat bawah kedai makan(kedai makan nie terapung atas air sungai rasanya)... ingat nak order dugong rebus, takpun dugong masak singgang pedas, tapi tak jadi sebab abg yo nak makan dugong hidup-hidup.. Hoho. (padam muke dugong, padam muke dugong...yes!
jelir).. Hehe, cerita dugong nie sekadar sampingan je, ade kene-mengena dengan yang hidup dan takde kene mengene dengan yang sudah meninggal dunia.. Otey ? kenyit
Photobucket
[~ Ola, sibuk aje bakal kak ngah nie... peluk~]

***bersambung Trip to Pahang peace***


Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE
 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |