Sunday, August 16, 2009

::~11~:: Hari-Hari Terdahulu...


[*PART I*]

Pertama sekali, saya nak mengucapkan selamat berkonvokesyen kepada semua bekas-bekas student yang dah menamatkan zaman pengajiannya di UTM Skudai. Mesti seronak gile bila dah berjaya memegang segulung ijazah setelah puas pulun habis-habisan dalam mengharungi onak duri semasa bergelar student masa muda-muda dulu, ye dak ? Hah... saya pun tak sabar nak menghabiskan tahun Empat ni, penat sangat lah semenjak dua menjak selepas menjadi pelajar tahun akhir nie... Harap-harap, tahun ni dapat dilalui dengan tabah.. InsyaAllah

Selepas balik pada pesta kombo UTM ke 42 (kalau tak silap~) tadi, terdetik jugak kat hati nak berjalan dengan mak ayah dan sekelian adik beradik serta anak saudara yang berjumlah 18 orang kesemuanya tue kat pesta kombo nanti-nanti... Phuh, alangkah bahagianya... ^_^ tak sabar, tak sabar... ngaa~ Macam mane laa perasaan bekas student bila ditemani mak ayah, adik-adik mahupun kekasih hati tadi ekh ? waaa... Best2... Best... dan cam mane plak perasaan mak ayah bila tengok anaknya memakai jubah konvo yang maybe mencecah 2-3 ribu sebijik kat atas pentas sambil bergambar memegang ijazah ? adoi.. Kejelesan melanda hatiku... Actually, saya tak pernah lagi merasa kombo2 atau naik atas pentas mengambil mende tue seme, tue lah berperasaan cengginie skit...

Erk, kerja PSM dan assignment yang tingginye bertingkat-tingkat ni pun tak siap-siap lagik, dah mula memikirkan masa kombo-kombo tue, mengarut aje... Haih... Btw, teringat jugak kat budak sepractical dengan saya, Khairuddin @ Mat Den (weh, aku mention name ko ni!!) yang bakal memegang ijazahnya pada hari esok, 16 Ogos di UTHM Batu Pahat. Selamat bergelar graduan + dan menjadi askar yang berjaya yer... hahaha~

Wah, panjangnya introduction kali nie.. Okey2x, biarlah saya shortlist-kan beberapa ‘past-event’ sejak bulan 5 lepas yang still lagi berpusing-pusing di benak fikiran saya buat masa ini...



27/05/09 : Hari Jadi [~BaT~] @ my DaD

Okey, sempena hari jadi beliau... Kak jie telah belanje kiteorang makan kat Montona Seafood Restaurant, area dekat2 dengan lapangan terbang Sultan Mahmud yang terbesar di Terengganu tue (Cheh, nak bangga2... padahal ada satu airport je kat Ganu)
Antara makanan yang diorder : Hah, banyak sangat... tak ingat.. Tapi yang penting, Tomyam mesti ade..~ ^_^

[~Ini Dia, Montona Seafood Signboard~]


[~Muke LapoR tunggu makanan.. Nak2 si Ainul tue..~]


[~Antara makanan yang diorder....~]




[~jeng, jeng jeng... Dan inilah orang yang diraikan celebelate tuh....!!~]



9/06/09 : Bercuti bersama Big Family @ Sekayu..

Haa... Sebenarnya hari tue jatuh pada hari Selasa, semasa saya tengah menjalani LI lah... Gara-gara nak join skali trip ni, terpaksa la kemukakan surat cuti kat bos dua hari sebelum dengan ber’alasan’kan, kakak nak mengandung lah masa 9/06 tue.. Cheh, macam tau-tau jek kakak nak pregnant masa tue.. kalau nak bersalin takpe gak, ni mengandung... Seb baik tak terkantoi dengan bos, haha... Harap-harap Encik BOS tak baca lerrr blog ni.. (memang takkan baca punyelah!!)


[~HoHo... Makan dulu, baru boleh turun mandi-mande...~]

**[Disebabkan masa tak mengizinkan... Bersambung ke Part II]**

Click to Share With Others :
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter
YOUR ADSENSE CODE GOES HERE

3 comments:

reezLEEN on August 17, 2009 at 7:59 AM said...

Nak taw ape rs??? huhu br masuk pintu gerbang UiTM... mak ngan ayah bro dah melilir air mata... dan bila nama bro ken announce + "Penerima Anugerah NAib Cansellor" huhuhuuu x kerkira hati mereka.... bangga + syukur + sedey.... mcm2 lg r... yang penting mmg saat yang amat menggembirakan. it is because we comes to be a role model to our childs.... :P gud luck az

ZaaRz on August 17, 2009 at 10:36 AM said...

whoaa... Geram betul ngan bro.. smpai tertelan air liur basi yang dikemam bila dengar ayat tue.. whoaoaoa.. hebat sungguh dikau yer.. :P

ehehe.. btw.. congrats ye bro~

reezLEEN on August 17, 2009 at 10:04 PM said...

disebalik kebanggaan dengan title yang bro dapat tuu.. terpalit kecacatan BESAR ms konvokesyen hr tuu.... huhuhuuu mmg smp mati x lupe... bukan stakat bro... tapi semua seisi orang yang datang ms konvo tuu.. w/pun orang tuu xkenal bro :((

Post a Comment

 

[::~The Bebeller~::]

My Photo
ZaaRz
Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia
Saya tak suka menulis. Tapi saya suka bercerita. Dengan itu tak bermaksud saya suka cakap, saya seorang yang pendiam aje. Tak reti nak cerita pasal 'orang lain', kutuk-mengutuk, fitnah-menfitnah, caci-mencerca bukan style saya. Saya hanya menulis fasal diri saya dan mereka-mereka di sekeliling saya. Semua cerita yang saya karang, merupakan pengalaman istimewa untuk saya. Dengan tambahan rakan-rakan sebagai penyeri, family yang menceriai hidup ini, dan mak ayah sebagai pelengkap hidup, saya rasa hidup saya amat bermakna. Kerna diriku sungguh berharga, auu! Anyway, kalau saya rajin, banyak masalah yang perlu diluahkan, or even ada idea nak sembur-sembur sini, ada lah post baru. tiba time malas? Maaf aja la. Oh ye, saya tak ramai kawan. Cuma ramai peminat aje, hotttt kan saya? Hidup & diri saya simple. Dan Alhamdulillah dengan kesimple-lan itu, saya jadi diri saya yang sebenar-benarnya. Terima Kasih buat kengkawan yang bakal mahupun pernah bergelar kawan saya. Anyway, hontouni arigatou kerana singgah sini.. =)
View my complete profile

[::~Recent Entries~::]

Powered by Zaarz

[::~Top Commenters~::]

Powered by Zaarz

| ::~EnDLeSS ThouGhT oF MiNe~:: © 2009. All Rights Reserved | Template Style by My Blogger Tricks .com | Design by Brian Gardner | Back To Top |